جدیدترین اخبار و مقالات در زمینه ارز دیجیتال

۱۰ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نقشه راه (roadmap) چیست؟

نقشه‌ راه یا Roadmap یک سند یا نموداری است که توسط استارت‌آپ‌ها یا تیم‌های توسعه‌دهنده برای تعیین جزئیات اجرای اهداف و شاخص‌های کلیدی عملکرد پروژه برای بازه‌های زمانی خاصی ایجاد می‌شود. نقشه ‌راه عموماً نقاط مهمی را مشخص می‌کند که ممکن است سرمایه‌گذاران را جذب کند. همچنین زمان‌بندی دستیابی به این نقاط عطف نیز در آن تعیین می‌شود.

این سند در واقع تعیین کننده برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت پروژه است و به عنوان یک ویژگی مهم و حیاتی در مستندات توضیحی پروژه و وب‌سایت‌های معتبر نیز شناخته می‌شود. سرمایه‌گذاران نیاز دارند تا بدانند که استارت‌آپی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، چگونه قصد دارد پول‌هایی که جمع‌آوری کرده را استفاده کند و چه زمانی انتظار دارد برنامه‌های خاص خود را به اتمام برساند. نقشه راه به سرمایه‌گذاران این اطمینان می‌دهد که چه زمانی ممکن است از توکن‌هایی که بدست آورده‌اند نیز استفاده کنند، یا چه زمانی احتمالاً ارزش آنها افزایش یابد؛ بنابراین، این نقشه باید به ‌طور اساسی به استراتژی‌های ارز دیجیتال مرتبط باشد که در رابطه با ارزهای دیجیتال هم به همین شکل است.

نقشه راه یک ارز دیجیتال چیست؟

رودمپ یا نقشه راه در زمینه ارزهای دیجیتال یک ابزار مهم به شمار می‌رود. این نقشه، یک سند یا یک نمودار است که توسط تیم‌های توسعه‌دهنده ارزها برای ارائه جزئیات اجرای مراحل مختلف در راه‌اندازی یک توکن یا ارز دیجیتال و تکنولوژی‌های جدید آن استفاده می‌شود. این نقشه‌، به تعیین مراحل مختلفی که برای توسعه و مدیریت ارز نیاز باشد نیز می‌پردازد.

نقشه ‌راه در ارزهای دیجیتال می‌تواند به عنوان یک منبع معتبر برای تعیین اعتبار و پیوستن به پروژه‌های در حال راه‌اندازی محسوب شود. این ابزار به تفکیک جزئیات پروژه و جلوگیری از ابهام در اجرای پروژه‌ها کمک می‌کند.

وایت پیپر ارز دیجیتال چیست؟

وایت پیپر در زمینه ارزهای دیجیتال یک سند جامع و چند صفحه‌ای است که جزئیات یک پروژه غیرمتمرکز را تشریح می‌کند. این سند معمولاً در زمینه ارزهای دیجیتال یا شبکه‌های بلاکچین ارائه می‌شود و معرفی‌نامه‌ای دقیق را از ارز دیجیتال منتشر شده مشخص می‌کند. وایت پیپر جزئیاتی از محصول، فناوری‌های مورد استفاده در پروژه، مسائلی که قرار است حل شوند و اطلاعاتی در مورد توکن اختصاصی آن را ارائه می‌دهد. رودمپ و معرفی تیم توسعه‌دهنده پروژه نیز در وایت پیپر قابل مشاهده است. در اصطلاحی می‌توان گفت که وایت پیپر در واقع شناسنامه ارز دیجیتال مورد نظر است.

دلیل استفاده از وایت پیپر White Paper در دنیای ارز دیجیتال

استفاده از وایت پیپر در دنیای ارزهای دیجیتال به دلیل دلایل متعددی اهمیت دارد. اولاً، وایت پیپر به عنوان یک منبع اطلاعات جامع و قابل اعتماد برای پروژه‌های ارز دیجیتال عمل می‌کند. این سند جزئیات مهمی از جمله اهداف پروژه، توکن‌ها، فناوری‌ها و نقشه ‌راه را ارائه می‌دهد.

ثانیاً، وایت پیپر به سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان اجازه می‌دهد تا در مورد پروژه‌ها اطلاعات دقیق‌تری بدست آورند و تصمیم‌گیری بهتری برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال داشته باشند.

سوماً، وایت پیپر به توسعه‌دهندگان و تیم‌های پروژه کمک می‌کند تا استراتژی‌های محصول خود را بازنگری کرده و برای تحقق اهداف خود اقدام کنند.

به طور کلی، وایت پیپر به عنوان یک منبع اطلاعات قوی و ابزار بازاریابی مؤثر در دنیای ارز دیجیتال و بلاکچین کاربرد فراوان دارد.

منبع: سایت کریپتونگار

  • حمیده اخضری
  • ۰
  • ۰

معرفی ارز دیجیتال آپتوس Aptos

ارز دیجیتال آپتوس (Aptos) که به تازگی در دنیای ارزهای دیجیتال معرفی شده؛ بر مبنای تکنولوژی بلاکچین فعالیت داشته و به شکلی ایمن، امکان استفاده از آن به مانند ارزهای دیجیتال دیگر وجود دارد.

این شبکه نوآوری‌هایی در اجماع، طراحی قراردادهای هوشمند، امنیت سیستم، عملکرد و غیرمتمرکز نمودن آنها ایجاد نموده و از سرعت تراکنش فوق‌العاده‌ای برخوردار است. برای نمونه آپتوس می‌تواند در هر ثانیه ۱۶۰,۰۰۰ تراکنش را پردازش کند؛ در حالی که نزدیک‌ترین شبکه‌ای که به لحاظ سرعت به آن نزدیک باشد، سولانا می‌باشد که در هر ثانیه تنها ۵۰۰۰۰ تراکنش را پردازش می‌کند. با این شرایط یعنی شبکه آپتوس چیزی نزدیک به سه برابر شبکه دیگری که نزدیک‌ترین شبکه موجود به آن است نیز، سرعت دارد.

توکن APT چیست؟

توکن APT، یک نوع توکن دیجیتال است که با استفاده از تکنولوژی بلاکچین ساخته می‌شود. این توکن به طور خاص به ارز دیجیتال Aptos مرتبط است و تحت شبکه آن فعالیت می‌کند. این توکن‌ها ممکن است برای پرداخت هزینه‌ها، شرکت در اکوسیستم‌های مختلف یا انجام فعالیت‌های دیگر در ارتباط با پروژه Aptos استفاده شوند.

عرضه کل توکن‌های آپتوساز ابتدا ۱ میلیارد واحد در نظر گرفته شده است که تورمی برای پرداخت پاداش استیکینگ هر سال به آن اضافه می‌شود. سود سالانه استیک Aptos حداکثر ۷ درصد است که هر سال ۱.۵ درصد از آن کاسته شده تا نهایتاً به کم‌تر از ۳.۲۵ درصد برسد.

نحوه استخراج ارز دیجیتال Aptos

در Aptos، به جای استخراج، مفهوم استیکینگ وجود دارد. کاربران می‌توانند تعدادی از توکن‌های Aptos خود را در استخرهای استیکینگ قفل کنند. این اقدام به آنها اجازه می‌دهد نود‌های شبکه به عنوان تأیید کننده شناخته شوند و در فرایند تأیید تراکنش‌ها و افزایش امنیت شبکه مشارکت داشته باشند. در ازای این مشارکت، کاربران مقداری از توکن‌های Aptos را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

استیکینگ یک روش ارزآوری برای افرادی است که می‌خواهند ارز دیجیتال Aptos را به صورت مستقیم کسب کنند. این فرایند همچنین با انعطاف بالا به کاربران ارز دیجیتال خرد امکان استفاده از استیکینگ را می‌دهد. از این‌ رو، این روش جایگزین مناسبی برای استخراج Aptos محسوب می‌شود.

آیا ارز دیجیتال Aptos آینده دار است؟

اغلب متخصصان، دیدگاه بسیار روشنی برای آینده ارز دیجیتال آپتوس در نظر دارند. در واقع آنها بر این باورند که شبکه مورد نظر، پتانسیل مقیاس‌پذیری بالایی دارد و می‌تواند جایگزین بسیاری از پروژه‌های معروف و مطرح موجود در بازار کریپتو شود.

با تکیه ‌بر سرعت و امنیت ایده‌آل این شبکه و پشتیبانی از قراردادهای هوشمند می‌توان فاکتور گرفت که Aptos در مقایسه با دیگر ارزهای دیجیتال تا چه حد می‌تواند آینده روشنی داشته باشد. ارز دیجیتال Aptos در اول مسیر خود قرار داشته و پتانسیل موجود برای پیشرفت آن بسیار گسترده و فراوان است.

منبع: سایت کریپتونگار

  • حمیده اخضری
  • ۰
  • ۰

ارز دیجیتال کیپ Keep Network چیست؟

ارز دیجیتال کیپ نتورک (Keep Network) به ‌عنوان یک شبکه شناخته می‌شود که امکان ذخیره و رمزگذاری داده‌ها و اطلاعات خصوصی کاربران را در بلاکچین عمومی فراهم می‌کند. برای نمونه اولین اپلیکیشن ساخته ‌شده روی کیپ نتورک، tBTC نام دارد که به‌ عنوان یک پل میان بیت کوین و اتریوم عمل می‌کند. این برنامه به‌ منظور استفاده از بیت کوین در فضای دیفای طراحی شده است.


هدف از ایجاد ارز دیجیتال KEEP

این شبکه به‌ دنبال این است که قابلیت همکاری بین شبکه‌های لایه یک را افزایش دهد. همانطور که قبل‌تر هم اشاره شد، یکی از محصولات این پروژه که tBTC است، همین کار را انجام می‌دهد. در کنار موارد گفته ‌شده، Keep Network قصد دارد به معنای واقعی شرایط غیرمتمرکزی را ایجاد کند. با اینکار می‌توان به نهایت امنیت و پایداری دست پیدا کرد.


آشنایی با نحوه کار پروتکل Keep Networke

شبکه Keep به صورت ترکیبی از قراردادهای هوشمند و فضاهای برون‌ زنجیره‌ای به‌ نام «کیپ» از داده‌های خصوصی کاربران محافظت می‌کند. این داده‌ها به‌ صورت خصوصی منتقل، ذخیره و نگهداری می‌شوند، هر چند که تمام تراکنش‌های مربوط به داده‌ها از شفافیت کاملی برخوردارند، بدون اینکه محتوای داده‌ها برای اشخاص ثالث دردسترس باشد.
پروتکل کیپ نتورک به گونه‌ای است که حتی داده‌های شخصی کاربران برای شرکت پشتیبان پروتکل کیپ نیز در دسترس‌ نیست. برای اجرای فرایندهای این پروتکل لازم است که قرارداد هوشمندی را به‌ صورت درون ‌زنجیره‌ای اجرا نموده تا برای ایجاد کیپ‌های خارج‌ از زنجیره درخواست ارسال شود.


آینده رمز ارز Keep Network چگونه است!

عوامل مختلفی هستند که بر شرایط رمزارزها تأثیر می‌گذارند، از هک حساب‌ها گرفته تا ایجاد قوانین خاص در رابطه با ارزهای دیجیتال و… همگی می‌توانند در آینده ارزهای دیجیتال را تحت‌تأثیر خود قرار دهند. در همین راستا آینده رمز ارز کیپ نتورک می‌تواند در اثر عوامل متعدد دچار تغییراتی گردد، به همین سبب نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از آینده آن ارائه کرد.
البته شاید که نتوان آینده دقیقی را برای کیپ نتورک پیش‌بینی کرد؛ اما بررسی‌های ما نشان داد که این ارز دیجیتال از طراحی منحصر به فردی بهره‌مند می‌باشد که آن را در میان خیلی از ارزهای دیجیتال دیگر بالاتر می‌برد و ممکن است از ارزش سرمایه‌گذاری مناسبی در آینده برخوردار شود.
منبع: سایت کریپتونگار

  • حمیده اخضری
  • ۰
  • ۰

ارز دیجیتال ریون کوین چیست؟

ارز دیجیتال ریون کوین یک سال پس آغاز فعالیت خود و در سال 2018 به بازار ارز دیجیتال عرضه شد. ریون کوین یکی از بهترین فورک‌های ارز دیجیتال، یعنی فورک بیت کوین است که مشابه با سایر فورک‌ها، به منظور بهبود و رفع نواقص این رمز ارز ایجاد شده است. Ravencoin به دنبال ایجاد و ساخت شبکه‌ای می‌باشد که تنها یک هدف را دنبال می‌کند و سعی دارد به شبکه‌ای تبدیل شود که کاربردی محدود؛ اما کامل و بی‌نقص را به کاربران ارائه ‌دهد. ریون کوین زمان‌های تولید بلاک یک دقیقه‌ای را پیاده‌سازی کرده است که در مقایسه با تولید بلاک برای بیت کوین نسبت به هر دقیقه، می‌تواند تراکنش‌های بیش‌تری را به شکل سریع‌تری پردازش کند.

کاربرد ارز دیجیتال ریون ‌کوین Ravencoin

کاربرد ریون کوین بسیار زیاد است. ارز دیجیتال ریون کوین برای انتقال انواع دارایی‌های دیجیتال به‌ صورت مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخلاف بیت کوین، در ریون کوین توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه یا توکن خود را ایجاد کرده و سپس آن را با استفاده از ویژگی‌های مورد نظر سفارشی‌ سازی کنند. در واقع ریون کوین با استفاده از بلاکچین اثبات کار به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌ها را راحت‌تر و سریع‌تر ایجاد کنند.

تفاوت ارز دیجیتال ریون کوین (RVN) و بیت کوین در چیست؟

تفاوت اصلی بین ارز دیجیتال ریون کوین (RVN) و بیت کوین در چند مورد مهم قرار دارد. اولین تفاوت به توزیع و روش استخراج مرتبط با این دو ارز دیجیتال اشاره دارد. در مورد بیت کوین، توزیع ارز از طریق فرایند استخراج توسط ماینرها صورت می‌گیرد؛ اما RVN از الگوریتم‌های منحصر به فردی مانند X16R و KAWPOW استفاده می‌کند که مقاوم به تمرکز و امکان استخراج با کامپیوترهای عادی را فراهم می‌کنند.

دومین تفاوت، نیازهای خاص این ارز برای ایجاد توکن‌های دیجیتال متنوع است. RVN امکان ایجاد توکن‌های دیجیتالی مستقل را فراهم می‌کند و این امر به کاربران این امکان را می‌دهد تا برای مقاصد متنوع از RVN استفاده کنند.

آینده ارز rvn چگونه است؟

در حال حاضر اکوسیستم این ارز دیجیتال به سرعت در حال رشد است. به دلیل هزینه‌های پایین کارمزد، به طور فعال ریون کوین را استخراج می‌کنند و در حال انجام معاملات آن هستند. RavenCoin پروژه‌ای با پتانسیل‌های بسیار است. با اینکه بسیاری از ارزهای دیجیتال تلاش میکنند تا با Ethereum برای مقام بهترین پلتفرم قرارداد هوشمند رقابت کنند، RavenCoin تمرکز خود را بر هدف خاصی معطوف نموده و توکنیزه کردن انتقال دارایی‌ها را به طور خاص هدف قرار داده است.

به طور کلی اگر به دنبال خرید این ارز دیجیتال هستید، قطعا مسیر درستی را پیش گرفته‌اید؛ چرا که این ارز دیجیتال با روند صعودی خود شرایط مناسبی را برای سرمایه‌گذاری فراهم نموده است.

منبع: سایت کریپتونگار

  • حمیده اخضری
  • ۰
  • ۰

مینت کردن در دنیای ارز دیجیتال یعنی چه؟

مینت کردن در دنیای ارزهای دیجیتال به فرایند تولید و ایجاد واحدهای جدید از ارزهای دیجیتال اطلاق می‌شود. این فرایند برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد، یعنی با مفهوم استخراج (Mining) از لحاظ عملکردی کمی متفاوت است. به این دلیل که در مفهوم مینت کردن، ارز دیجیتال جدیدی تحت شبکه بلاکچین ایجاد می‌شود؛ اما در استخراج یا ماینینگ، ارزهای دیجیتال به عنوان پاداش به افرادی که به حل مسائل ریاضی پیچیده و تراکنش‌های شبکه بلاکچین کمک می‌کنند، اختصاص می‌یابد. در مفهوم دیگر، ماینرها در این فرایند تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند و برای خدمات خود، به عنوان پاداش بیت کوین یا ارز دیجیتال دیگری را دریافت می‌کنند.

به طور خلاصه، مینت کردن به تولید و افزایش تعداد کل ارزهای دیجیتال در یک شبکه بلاکچین اشاره دارد که بواسطه ارزهای دیگر اشاره می‌شود، در حالی که استخراج یا ماینینگ به تأمین امنیت شبکه و تایید تراکنش‌ها با استفاده از محاسبات رمزنگاری شده با دستگاه ماینر اشاره دارد.

معرفی مکانیزم های ضرب کردن یا مینت کردن

ضرب کردن یا مینت کردن ارز دیجیتال از الگوریتم اجماع گواهی سپرده یا اثبات سهام (POS) پیروی می‌کند و رابطه معناداری با سپرده‌گذاری (استیکینگ) دارد. الگوریتم‌های اجماع گواهی سپرده (POS) از روش سپرده‌گذاری ارز دیجیتال برای راستی آزمایی اطلاعات تراکنش و اعتبارسنجی بلوک تراکنش‌ها استفاده می‌کنند.

یکی از الزامات ضروری در پروتکل‌های بلاکچین گواهی سپرده (POS)، اعتبارسنجی است. اعتبارسنج‌ها یک جنبه مهم در تعیین تفاوت بین استخراج و مینت Mint ارز دیجیتال به شمار می‌روند. کاربران می‌توانند با سپرده‌گذاری یا استیک کردن توکن‌ خود در بلاکچین، به یک اعتبارسنج در بلاکچین‌های اثبات سهام (گواهی سپرده) تبدیل شوند.

مزایای مینت کردن ارز دیجیتال در چیست؟

مینت کردن می‌تواند به عنوان یک طرح کاربردی دارای مزایایی باشد. برخی از مزایای عمده آن تمرکززدایی و سرعت بالا در فرایند ایجاد توکن‌های رمزنگاری جدید است. همانطور که قبل‌تر هم اشاره شد، استفاده از این فرایند صرفه‌جویی در مصرف انرژی را نیز به همراه دارد. علاوه بر این، کاربران مجبور نیستند برای کریپتو مینتینگ به منابع محاسباتی پیشرفته وابسته باشند و در نتیجه موانع ورود را کاهش می‌دهند. یکی از مهم‌ترین مزایای استخراج رمزنگاری به فرصت استفاده از مفاهیم درNFTها ارتباط دارد.

تفاوت استخراج (Mining) و ضرب کردن (Minting) چیست؟

استخراج (Mining) و ضرب کردن (Minting) دو روش متفاوت برای ایجاد و تأیید تراکنش‌ها در ارزهای دیجیتال هستند. در ادامه، تفاوت اصلی این دو روش توضیح داده می‌شود:

استخراج (Mining)

استخراج به عنوان روش اصلی برای ایجاد و تأیید تراکنش‌ها در ارزهای دیجیتال با الگوریتم اثبات کار (PoW) مورد استفاده قرار می‌گیرد. در PoW، ماینرها برای تأیید تراکنش‌ها و ایجاد بلاک‌های جدید باید مسائل پیچیده ریاضی را حل کنند.

این مسائل پیچیده به صورتی تعیین می‌شوند که برای حل آنها نیاز به توان پردازشی بالا دارید و باید مصرف انرژی زیادی صورت گیرد. در PoW، پاداش به ماینری که اولین حل کننده مسئله می‌شود تعلق می‌گیرد.

اما ضرب کردن معمولاً با استفاده از دارایی دیجیتال شخصی انجام می‌شود. برای این روش از برخی دارایی‌های ارز دیجیتال استفاده نمود.

ضرب کردن (Minting)

ضرب کردن به عنوان روش ایجاد و تأیید تراکنش‌ها در ارزهای دیجیتال با الگوریتم اثبات سهام (PoS) استفاده می‌شود. در PoS، تأیید تراکنش‌ها و ایجاد بلاک‌های جدید برای دارندگان ارز دیجیتال بیش‌تر میسر است.

در ضرب کردن، مالکان ارز دیجیتال معمولاً سهام خود را به عنوان تضمین برای مشارکت در فرایند تأیید تراکنش‌ها و ایجاد بلاک‌ها قرار می‌دهند. انتخاب نودهایی که باید بلاک‌ها را ایجاد کنند و تراکنش‌ها را تأیید کنند بر اساس تعداد سهام و مقدار سهام در دست دارندگان انجام می‌شود. ضرب کردن در PoS معمولاً انرژی کم‌تری نسبت به PoW مصرف می‌کند و به تنظیم نرخ ایجاد بلاک در شبکه کمک می‌کند.

در کل، تفاوت اصلی بین استخراج و ضرب کردن در ارزهای دیجیتال در الگوریتم مورد استفاده و روش انتخاب نودها برای ایجاد بلاک‌ها و تأیید تراکنش‌ها است. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند و بر اساس اهداف و نیازهای شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع: سایت کریپتونگار

  • حمیده اخضری
  • ۰
  • ۰

چین لینک (ChainLink) چیست؟‌

چین لینک (Chainlink) یک شبکه اوراکل بلاکچین غیرمتمرکز است که قراردادهای هوشمند را قادر به برقراری ارتباط ایمن با داده‌ها و خدمات دنیای خارج از شبکه‌های بلاکچین می‌کند. این پروتکل به ایجاد قراردادهای هوشمند و نرم‌افزارهای همتا به همتا، با قابلیت به کارگیری توسط انواع مختلف شرکت‌ها در سراسر جهان کمک نموده و نحوه دسترسی کاربران به بستر بلاکچین را آسان می‌کند.

بنیان‌گذاران پلتفرم چین لینک چه کسانی هستند؟

پلتفرم چین لینک (ChainLink) توسط دو نفر به نام‌های سرجی نازاروف (Sergey Nazarov) و استیون الیسون (Steve Ellis) تأسیس شد. سرجی نازاروف به عنوان مؤسس و مدیرعامل شرکت SmartContract فعال بود و ایده‌ی اصلی ChainLink از تلاش‌های وی برای اتصال میان داده‌های واقعی و بلاکچین بوجود آمد. استیون الیسون نیز در توسعه این پروژه به عنوان یکی از اعضای کلیدی تیم توسعه و مدیریت آن حضور داشت. این دو فرد با تجربه و دانش کافی در حوزه بلاکچین و فناوری‌های مرتبط توانستند پلتفرم ChainLink را تأسیس نموده و به توسعه و موفقیت آن در دنیای بلاکچین کمک کنند.

هدف چین لینک چیست؟

این شبکه با گسترش پشتیبانی خود از محیط‌های بلاکچین و تسهیل موارد استفاده جدید برای Hybrid Smart Contracts، قصد توسعه خود را دارد. از آنجایی که خیلی از دیتاها و سوابق مختلف همچنان در بلاکچین ذخیره نمی‌شوند، این توکن فرصت‌های بی‌شماری را برای اتصال شبکه‌های بلاکچین با اطلاعات خارج از آن مهیا کرده و در واقع هدف آن در این موضوع خلاصه می‌شود.

مشخصات فنی چین لینک

در وایت پیپر چین لینک آمده است که تعداد کل توکن‌های لینک به تعداد یک میلیارد توکن خواهد بود که 30% از کل تعداد لینک‌ها برای تامین اعتبار و به‌ جهت توسعه پروژه و بروزرسانی‌های آینده کنار گذاشته شده است. 35% از کل توکن‌ها را نیز برای شروع به ‌کار اکوسیستم در اختیار اپراتورهای نود (Node) قرار داده‌اند.

توکن لینک (Link) در سه ‌ماهه دوم سال 2020، به‌ عنوان دهمین توکن با ارزش میان ارزهای دیجیتال در سایت کوین ‌مارکت ‌کپ، ثبت شده است. این توکن تا تاریخ جولای 2020 به رکورد قیمت 7.45 دلار رسید که نسبت به قیمت اولیه یعنی 0.10 دلار، رشد 7450% را نشان می‌دهد.

آینده ارز دیجیتال چین لینک

با توجه به ساختار گسترده‌ای که پشت ارز دیجیتال چین لینک وجود دارد، می‌توان پایداری و استحکام مناسب را در آن یافت نمود که بر این اساس، Chainlink یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید، فروش یا نگهداری برای سرمایه‌گذاری طولانی مدت است. چین لینک کاربردی عالی و پذیرش گسترده را به همراه دارد. برای نمونه زمانی که به بازار توکن اوراکل نگاه ‌کنید، متوجه موقعیت بسیار خوب ارز دیجیتال چین لینک خواهید شد.

منبع: سایت کریپتونگار

  • حمیده اخضری
  • ۰
  • ۰

معرفی پروژه سویی (Sui)

در ابتدا قصد داریم دلیل ایجاد پروژه سویی را تشریح کنیم. این پروژه به منظور حل برخی از مشکلات وب 3.0 طراحی و ارائه شده است. تمرکز اصلی این پروژه بر روی کاهش تأخیر در زمان لازم برای اجرای قراردادهای هوشمند و متحول کردن فناوری بلاکچین با افزایش سرعت و امنیت آن است. با استفاده از آن، توسعه‌دهندگان می‌توانند بدون نیاز به تجربه عمیق در زمینه بلاکچین، اپلیکیشن‌های خود را بسازند و قراردادهای هوشمند را بر روی یک پلتفرم امن و قابل اعتماد اجرا کنند که این کاربردها در زمینه nft کاملاً گویا است.


ارز دیجیتال SUI چیست؟

توکن بومی بلاکچین سویی ارز دیجیتال Sui است که بر تراکنش‌های پرسرعت، سرعت بالای تراکنش‌ها و کاهش تأخیر در انجام قراردادهای هوشمند متمرکز است.
ارز دیجیتال Sui برای متمایز کردن خود از سایر بلاکچین‌ها مانند اتریوم (ETH)، سولانا (SOL) و پولکادات (DOT)، از فناوری‌های مختلفی برای افزایش سرعت و مقیاس‌پذیری شبکه، بدون به خطر انداختن امنیت دارایی کاربران، بهره می‌برد. این موارد به کمک موتور اجماع سویی (Sui consensus engine)، اجرای موازی تراکنش‌ها (parallel transaction execution) و زبان برنامه‌نویسی قرارداد هوشمند Move صورت می‌گیرد.


تیم توسعه دهندگان شبکه Sui

تیم توسعه‌دهندگان شبکه Sui یک گروه متخصص است که مسئول توسعه و پیشرفت شبکه Sui می‌باشند. این تیم متشکل از توسعه دهندگان حرفه‌ای و متخصصان قوی در زمینه بلاکچین است. Sui توسط میستن لبز (Mysten Labs) ایجاد شده است که تیم 13 نفره آن توسط پنج بنیان‌گذار اصلی، ایوان چنگ (Evan Cheng)، سام بلکشیر (Sam Blackshear)، آدنی ابیودون (Adeniyi Abiodun)، جورج دانزیس (George Danezis) و کوستاس چالکیاس (Kostas Chalkias)، راه‌اندازی شد. این اشخاص معماران اصلی برنامه کیف پول دیجیتال متا به نام نووی (Novi) هستند.


اهداف بلند مدت بلاکچین sui

این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای فروش توکن عمومی بوده و راه‌اندازی شبکه اصلی و سکه‌های SUI در مسیر اهداف آن قرار دارند.
علاوه بر این، بنیاد Sui نیز به‌ تازگی اعلام کرده است که یک برنامه کمک مالی برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی در شبکه Sui دارد. بنابراین، تیم‌هایی که برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها، از شبکه‌های اجتماعی و بازی‌ها گرفته تا سیستم‌های پرداخت، راه‌حلی را ایجاد می‌کنند، می‌توانند کمک‌های مالی ۱۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دلاری را از اکوسیستم سویی دریافت نمایند. این مسیر را می‌توان به عنوان اهداف بلند مدت سویی در نظر گرفت.

آینده ارز sui چگونه دیده می شود؟

بسیاری از کارشناسان معتقدند که بلاکچین sui یک تحول بزرگ در بلاکچین ایجاد کرده و سرعت رشد web3 را بالاتر می‌برد. با توجه به اینکه اجرای قراردادهای هوشمند در این بلاکچین با سرعت بیش‌تری انجام می‌شود، می‌توان گفت که یک انقلاب جدید در دنیای ارز دیجیتال محسوب می‌شود.


منبع: سایت کریپتونگار

  • حمیده اخضری
  • ۰
  • ۰

اگر قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتال یا به عبارتی دیگر بازار معاملات کریپتو را دارید، بهتر است با مهم‌ترین ارزهای قابل معامله در بازار کریپتو آشنا شوید. ارزهای دیجیتال بیش از یک دهه است که بخش قابل توجهی از بازار معاملاتی جهان را در دست گرفته‌ و در این راستا علاقه‌مندان بسیاری را برای ورود به این بازار متقاعد کرده‌اند. در ادامه به معرفی مهم‌ترین ارزهای حال حاضر این بازار می‌پردازیم تا شناخت اولیه‌ای را در قبال ارزهای دیجیتال مهم به شما ارائه دهیم.

بیت کوین (Bitcoin)

بیت ‌کوین به عنوان یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال قابل معامله در بازار کریپتو شناخته می‌شود و از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است که آن را به ارز معاملاتی برجسته‌ای تبدیل کرده است. بیت‌ کوین در سال ۲۰۰۹ توسط شخص ناشناس و با نام مستعار “ساتوشی ناکاموتو” معرفی شد و به عنوان اولین ارز دیجیتال دنیا شروع به کار کرد.

اتریوم (Ethereum)

اتریوم به عنوان یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال قابل معامله در بازار کریپتو، جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. این ارز دیجیتال که با نماد ETH شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۵ توسط ویتالیک بوترین به عنوان یک پلتفرم بلاکچین توسعه یافت و از آن زمان به سرعت شناخته ‌شده و مورد توجه کاربران این بازار قرار گرفته است.

تتر (Tether)

ارز دیجیتال تتر نوعی “استبیل کوین” است که به معنای دقیق، توکنی با ارزش ثابت می‌باشد و همواره معادل دلار آمریکا است؛ یعنی پشتوانه آن یک ارز فیات همچون دلار می‌باشد. این ویژگی تتر را به یک ابزار مالی استوار و مناسب برای معاملات در بازار کریپتو تبدیل کرده است.

بایننس کوین (Binance Coin)

بایننس کوین توسط بایننس، یکی از بزرگ‌ترین و پرمخاطب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا، ایجاد شده است و از طریق همین صرافی قابل معامله می‌باشد.

از جذابیت‌های اصلی بایننس کوین می‌توان به ترویج ویژگی‌های خاص برای تجارت در صرافی بایننس و پشتیبانی از توکن‌های دیگر مبتنی بر بلاکچین برای تبادل اشاره کرد. همچنین، بایننس کوین از لحاظ فنی بر پایه بلاکچین بایننس (Binance Chain) توسعه یافته و به عنوان توکن اصلی این بلاکچین به کار می‌رود.

دوج کوین (Dogecoin)

ایجاد دوج کوین در سال ۲۰۱۳ برای سرگرمی و به عنوان یک شوخی بود. اما به دلیل جامعه فعالی از طرفداران و جذابیت‌های این ارز، توجه بسیاری به سمت آن جلب شد. هزینه پایین تراکنش‌ها و مدت زمان سریع معاملات از ویژگی‌های خوب دوج کوین است.

از لحاظ فنی، دوج کوین مبتنی بر بلاکچین Proof of Work است که شباهت زیادی به بیت ‌کوین دارد. با این حال، اختلافات زیادی نیز وجود دارد که این ارز دیجیتال را به عنوان یک پروژه متفاوت و با ویژگی‌های جذاب تبدیل کرده است.

منبع: سایت کریپتونگار

  • حمیده اخضری
  • ۰
  • ۰

کپی تریدینگ

کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ یک نوع استراتژی معاملاتی است که توسط گروه خاصی از کاربران در بازارهای معاملاتی اجرا می‌شود. در این روش نحوه عملکرد کاربران کاملاً الگوبرداری شده است و از یک منبع مشخص صورت می‌گیرد. این روش برای تازه‌کاران امکان این را فراهم می‌کندکه از تجربیات و استراتژی‌های افراد با تجربه و توانمند در زمینه مورد نظر بهره ‌ببرند و بدون نیاز به دانش عمیق در زمینه معامله‌گری، معاملات خود را انجام دهند.

نحوه‌ی کارکرد کپی تریدینگ در بازار ارز دیجیتال

به طور کلی باید برای فرایند کپی تریدینگ در بازار ارز دیجیتال به صورت زیر عمل کرد:

  • انتخاب منبع معتمد: در ابتدا، شما باید یک تریدر حرفه‌ای را انتخاب کنید که می‌خواهید معاملات او را کپی کنید. این تریدرها معمولاً در پلتفرم‌های کپی تریدینـگ معرفی می‌شوند و شما می‌توانید عملکرد و تاریخچه معاملاتی آنها را بررسی کنید.
  • متصل شدن به پلتفرم کپی تریدینگ: برخی از پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال به شما امکان اتصال به تریدر حرفه‌ای و کپی کردن معاملات او را می‌دهند. برای این منظور، شما باید به این پلتفرم متصل شوید و حساب خود را شارژ کنید.
  • انتخاب استراتژی معامله: بعد از متصل شدن به پلتفرم، شما می‌توانید استراتژی معامله خود را انتخاب کنید. این شامل تعیین میزان سرمایه‌گذاری، نحوه مدیریت ریسک و پارامترهای دیگری است که بر اساس استراتژی الگوی کپی تریدینگ شما تعیین می‌شوند.
  • کپی کردن معاملات: پس از تنظیم استراتژی، شما می‌توانید معاملات منبع الگوبرداری خود را به صورت اتوماتیک کپی کنید. هرگونه تغییر در معاملات تریدر اصلی نیز به طور خودکار در حساب شما اعمال می‌شود.
  • مشاهده و مدیریت: شما می‌توانید به صورت زنده عملکرد معاملاتی خود را مشاهده و در صورت نیاز تغییراتی را در استراتژی خود اعمال کنید؛ مثلاً در صورت صلاحدید، معاملات خود را متوقف کنید.

مزایای کپی تریدینگ در بازار ارز دیجیتال چیست؟

  • کاهش نیاز به زمان و تحلیل: کپی تریدینگ به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به تحلیل بازار به عنوان یک تریدر، در معاملات شرکت کنید. این به ویژه برای زمانی مفید است وقت کافی برای مطالعه و تحلیل بازار ندارید.
  • تنوع در سرمایه‌گذاری: با کپی تریدینگ، شما می‌توانید سرمایه‌گذاری خود را در چندین استراتژی متفاوت تنوع ببخشید و به این ترتیب ریسک‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهید.
  • یادگیری: کپی‌ تریدرها می‌توانند عملیات تریدرهای حرفه‌ای را مشاهده کنند و به مرور زمان با دقت در رفتار معاملاتی آنها، استراتژی‌های مختلف را در این حوزه یاد بگیرند.

معایب کپی تریدینگ Copy Trading چیست؟

  • اتکای بیش از حد: شاید استفاده از روش Copy Trading کار شما را راحت سازد؛ اما در این شرایط ممکن است کاربر مبتدی اعتماد به نفس خود را برای ترید از دست بدهد و همچنان به Copy Trading وابسته بماند. بدین شکل فرد استفاده کننده در حالت عدم پیشرفت باقی خواهد ماند.
  • خطرهای مرتبط با اشتباه منبع معتمد: اگر منبعی که از آن الگوبرداری می‌کنید، عملکرد مناسبی نداشته باشد یا اشتباهاتی از طرف آن رخ دهد، ممکن است سرمایه شما نیز تحت‌تأثیر قرار گیرد. عملکرد گذشته منبع شما نمایانگر عملکرد آینده آن نیست.
  • هزینه‌های مرتبط با خدمات کپی تریدینگ: برخی پلتفرم‌های Copy Trading هزینه‌هایی را برای استفاده از خدمات خود دریافت می‌کنند. همچنین، ممکن است مجبور شوید به صورت کمیسیون و حق نمایندگی برای هر معامله پرداختی را صورت دهید.

منبع: سایت کریپتونگار

  • حمیده اخضری
  • ۰
  • ۰

پندل فاینانس چیست؟

پندل فاینانس یک سیستم مخصوص دنیای ارز دیجیتال است که به کاربران کمک می‌کند تا با دارایی‌های دیجیتالی‌شان سود بیش‌تری را بدست آورند. این سیستم از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کند و به افراد اجازه دهد تا امکان معامله و در راستای آن درآمدزایی داشته باشند. در واقع پندل به شما این امکان را می‌دهد که دارایی‌هایتان را بفروشید یا به عنوان قرض آن را به دیگران دهید تا دیگر کاربران با آن امکان معامله داشته و در ازای آن مبلغ سودی را به طور منظم به شما پرداخت کنند.

نحوه کارکرد پندل فاینانس

پندل فاینانس با استفاده از توکن‌های PT (Pendle Token) و YT (Yield Token) به عنوان دو ابزار اصلی خود فعالیت می‌کند و بواسطه آنها امکان معامله و درآمدزایی از ارزهای دیجیتال را ایجاد می‌نماید.

PTها در پندل نمایانگر وثیقه دارایی‌ها هستند. وقتی کاربری قصد دارد ارز دیجیتال خود را قرض دهد تا از آن درآمد کسب کند، ابتدا باید PTهای خود را به پندل وارد و به عوض YT دریافت ‌کند. PTها تا زمانی که دارایی‌ها قرض داده می‌شوند نیز نگهداری می‌شوند و نمایانگر حق مالکیت وثیقه دارایی مورد نظر هستند.

YTها هم به عنوان نمایانگر درآمد تولید شده از وثیقه دارایی‌ها عمل می‌کنند. وقتی دارایی دیجیتال را قرض داده و از آن درآمد تولید می‌شود، این درآمد به صورت YT به کاربران توزیع می‌گردد. YTها نمایانگر درآمد هستند و کاربران می‌توانند از این توکن‌ها به عنوان واحدهایی برای دریافت درآمد و تجمیع آنها بهره‌برداری کنند. به این ترتیب، پندل فاینانس به کاربران این امکان را می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتالی‌شان را مدیریت کرده و از آنها به شکل متفاوتی به جز ترید مستقیم نیز کسب درآمد کنند.

تسهیلات فاینانس چیست؟

تسهیلات فاینانس به معنای وام‌ها یا منابع مالی از طریق وام ‌دهندگان به افراد یا شرکت‌ها برای تأمین نیازهای مالی می‌باشد. این نیازهای مالی ممکن است شامل خرید مسکن، تجهیزات، تأسیس کسب‌ و کار، تحصیل، پرداخت بدهی‌ها، انجام معامله یا هر مورد دیگری باشد. این تسهیلات معمولاً با شرایط مشخصی همچون نرخ سود، مدت زمان بازپرداخت و شیوه بازپرداخت تعریف می‌شوند.

منبع: سایت کریپتونگار

  • حمیده اخضری